08.06.2011 16:31
48
Huzia na Poncyla
No i ma za swoje! Jakby skorzystał w propozycji i przeskoczył na Platformę, to nikt by jego wypowiedzi nie zauważył, a jeśli już, to uznałby ją za to czym faktycznie była - stwierdzeniem pewnych oczywistości.
Paweł Poncyljusz: Myślę, że jak opadną emocje, to też będzie można na bazie przypadku Joanny analizować takiej case study - kobiety w polityce, bo to się łatwo mówi, to jest wiele postulatów na zasadzie dopuśćmy kobiety, wprowadźmy parytety, a potem są dzieci, są pewne obowiązki dnia codziennego. Kobiety, kiedy mają dzieci w wieku szkolnym, w polityce mają bardzo trudno i zresztą Joanna jest tego najlepszym przykładem. Mogą sobie na to pozwolić kobiety, które już są spełnione zawodowo, macierzyńsko, mają dorosłe dzieci.
Pierwsza na Poncyljusza rzuciła się posłanka Pomaska, komentując jego wypowiedź na twitterze i nie tylko, choć przecież jej słodka córeczka ma dopiero sześć miesięcy i pani poseł może ją po prostu przynosić ze sobą do pracy. Kluzik-Rostkowska ma dzieci trzy razy więcej niż Pomaska i w wieku - o ile wiem - szkolno-przedszkolnym. Nie do końca są to więc sytuacje porównywalne. Nie jestem też pewna czy z krytyką życzliwej "Kluzicy" wypowiedzi Poncyljusza powinna się wyrywać akurat posłanka, której jej własny szef uniemożliwił kandydowanie na wyższe stanowisko partyjne właśnie z uwagi na macierzyństwo. Nie przypominam sobie aby tamtą wypowiedź Tuska Pomaska nazwała "mało elegancką", a występujący z nią dzisiaj dwaj koledzy "dziewiętnastowiecznym, skostniałym językiem". Choć nie wykluczam, że posłowie Gierada i Brejza faktycznie wiedzą z doświadczenia jak to jest być matką trójki niedużych dzieci budującą od zera partię polityczną i dlatego tak się oburzyli na utrwalającego stereotypy
Na wypadek jednak gdyby Platforma zamierzała dyskusją o męskim, świńskim szowiniźmie Poncyljusza przykryć swoje ostatnie problemy, przestrzegam przed wysyłaniem na ten odcinek Joanny Muchy. Bo jeszcze, nie daj Boże, powtórzy to co do tej pory mówiła "w tym temacie". A mówiła dokładnie to samo co Poncyljusz dzisiaj.
Joanna Mucha: Z moich obserwacji - a już ich trochę mam, bo w polityce działam od dziesięciu lat - wynika, że rzeczywiście kobiety nie garną się do polityki. Po pierwsze dlatego, że początki kariery politycznej zwykle mają miejsce, kiedy się ma lat 25, 30 lub 35. Spotkania partyjne mają miejsce najczęściej popołudniami i wieczorami i kobieta, która ma dzieci i zajmuje się domem z trudem znajduje na nie czas. O ile mężczyzna bez większych skrupułów w takiej sytuacji z domu wychodzi, nawet jeśli ma dzieci, kobieta jest tu na straconej pozycji.
skomentuj
skomentuj
Komentarze do notki48 |Zgłoś nadużycie
-
ale o co chodzi ?
Pani wymyśla problemy i je sama rowiązuje ?
-
@
Gdyby Poncyljusz przeskoczył do Platformy , nad sprawa by nikt sie nie pochylił jako nad oczywistą ...
A tak co -teraz za kare jadą po nim jako po męskim szowiniscie ?
To Pani chce powiedziec ?
-
@f-elix
Czy coś stoi na przeszkodzie, by przeczytał Pan ten tekst wielokrotnie? Może w końcu uda się Panu zrozumieć nietrudne przesłanie kataryny. A jeśli nie, to zawsze pozostaje Panu Onet.
-
@kataryna
Żałosny jest ten atak Kublikowej i reszty.
Jeszcze jakby było za co, ale to jest już tak naciągane jak czepianie się, w czasie kampanii prezydenckiej Jarosława Kaczyńskiego, imbryka i okularów ze spotu.
-
@Ksymenes
pytałem autora nie wiedziałem że będę miał zaszczyt z pomocnikiem .
-
@kataryna
Zgadzam sie, ze kobietom jest bardzo trudno przebic sie nie tylko w polityce, ale w kazdej innej sferze zycia spolecznego i zawodowego zdominowanego przez mezczyzn. Jezeli sluza w wojsku to Prezydent RP nazwie je kaszalotami. Jezeli wystepuja publicznie to Premier RP zwroci uwage na niedopiete guziki.
Moj wpis pod pani poprzednia notka zawieral teze oparta na moim wrazeniu (bo nie przeprowadzalem, ani nie mam czasu i ochoty na doglebne analizy), ze JKR jest krytykowana nieporownywalnie wiecej niz mezczyzni z PJN. Ponadto stwierdzilem, ze jest krytykowana szczegolnie ostro przez kobiety blogierki obecne na s24. Byla tez krytykowana duzo ostrzej niz wielu mezczyzn, ktorzy z Prezesem sie rozstali na przestrzeni lat i tez zakladali konkurencyjne ugrupowania.
Moj stosunek do JKR jest objetny z nutka sympatii. Sympatia bierze sie stad, ze wyrzucona z PiSu przez Prezesa nie zalamala sie, ale postanowila zalozyc partie oparta na swej wizji. A to, ze wizja nie zyskala uznania to inna sprawa.
-
Troska kataryny o Poncyliusza doprawdy wzruszająca... (oczywiście, dopóki...
...pan poseł nie przejdzie jednak do PO - wtedy będzie można spokojnie znów wylać na niego pomyje ;-> )
http://kataryna.salon24.pl/254306,kiedy-polityk-klamie
-
dobry przykład
Tabloidyzacja polityki na całego. WEźcie wy się ludzie zamijcie aktorami czy piłkarzami, nie odbierajcie im chleba. Jak to mówił Piłsudski o tych kurach?
-
@Ksymenes
Czasem cyklista ma rację. Mimo że nie napisał setek tekstów.
Powiem więcej - skomentował z pewną gracją.
W zamian dostał kołkiem.
-
@f-elix
Występuje Pan tutaj w roli trolla, więc proszę się nie wymądrzać.
-
@mumrak
Czasami... Ale nie teraz.
-
@Ksymenes
no to o co chodzi Panie najmądrzejszy ? bo na razie prowadzimy grę wstępną . Pora na konkrety
-
@Autorka
Notka jest na serio?
Przecież cały czas trwa licytacja,więc Poncyl razem z pjonkami to jeszcze nic pewnego.
Przykład...
Za 2-3 tygodnie pjonki w sondażach mają cały czas 1% poparcia,Poncyl dostaje propozycje na start z warszawskiej! listy Platformy (a nie Lublin).Ciekawe jaką wtedy podejmie decyzje?
Pjonki cały czas myślą że już za chwilę sondaże skoczą do góry.Tylko to ich trzyma przy kanapie.Pomijam tu eurodeputowanych (PK,MM,Michałek i drugi spin),którzy zlewają całe te sondaże i kanape.Robote mają do 2014,więc mają kilka lat spokoju i dostatku.
Publicystyka "wsieci" o pjonkach to też chyba żart?
Przy całym szacunku do Jakubiak,Kowala,Ołdakwskiego (który stawiał śp.Lecha przeciw Jarosławowi,szok!).Waszczykowski czy Jacek Świat na listach PiS to znacznie wyższy poziom intelektualny,niż...no właśnie,jak tu ich opisać...grupka która zaufała Joasi,pseudopolitycy,polityczna III liga,a może cynicy chcący przebierać w konfiturach zostając przystawką Platformy?
-
Parytety i inne takie
Spokojnie czekam na czasy, gdy info będzie brzmiało: zginęło 20 osób, w tym 7 mężczyzn.
-
@ProPatriaeGloria
Pomaska nie został wyznaczona do prezydium PO przez Tuska, bo ten uznał że bedzie miała dziecko, więc nie będzie mogła "poświęcić" swojej uwagi bez reszty partii.
Biedulka więc udawadnia swojemu szefuńciowi, że "Polka potrafi" i taska dzieciątko pomiędzy te zarazki i zarazy.
-
chodzi o to
słusznie, kobieta to istota stworzona do pieszczot, wychowania dzieci prania i gotowania.A jak już osiągnie dojrzały wiek to ma do wychowania wnuki i tak na okrągło.Ale jak zwykle od powszechnie znanych zasad zwyczajowych istnieją tez wyjątki.
-
@misiu
7 mężczyzn, białych, katolików, hetero...
-
Poncyl ma problem, bo za kilka miesiecy straci prace...
ale kogo interesuje co on mysli o Kluzikowej? zeszloroczny snieg...
-
po co to komu!?
Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem czemu 5rzędna sprawa zajmuję Pierwszą blogerkę RP?! To NIEPOWAŻNE. Internet jest cierpliwy i napisać mozna wszystko tylko po co? Poza tym ta nieznośna przewidywalność: bezpardonowy atak na PO w sprawie jednej wypwoeidzi trzeciorzędnego posła i jego adwersaży z tzreciej linii PO. I do tego nieprawda, że gdyby p.Poncyliusz przeskoczył do PO to jego wypowiedź byłaby zbagatelizowana. Przecież jak to okropne antypisowskie TVN przyłapał posła Węgrzyna na durnej wypowiedzi to była draka a rzeczony trefniś pożegnał się z polityką. Zaślepienie u komentatorki nie uchodzi, nie uchodzi... tak jakby nie mozna było uderząć we wroga PiSu tam gdzie im się należy na serio i w poważnych sprawach. Poza tym to naprawdę wygląda jakby była Pani na żołdzie PiSu. pzdr!
-
ossssoooo...ozi?
Że Pomaska ma mniejsze IQ, niż numer buta, to wie każdy, kto słyszał lub czytał. Ale to ma być "huzia"? Jakiś wpis sierotki na twitterze? To wielu z blogerów ma większe "huzia" pod każdą notką.
Aha, że to niby jaśnie Poncyljusz? Wielka, odchudzona nadzieja tych, co ani w tę, ani wewtę? Jeszcze bardziej schudnie, gdzieś tak za pół roku, ale już nie będzie taki medialny.
A może chodzi o to, że placforma jest dwulicowa? Inaczej komentuje "obcych", a inaczej "swoich s...synów"? A to dopiero odkrycie!
-
@Freeman
Pełna zgoda Panie Freeman. Zadziwiające, że Katarynie chce się pisać o Poncyliuszu i Pomasce w kontekście jednej nieistotnej wypowiedzi tego pierwszego (albo odwrotnie). W całej "aferze" jedynie mnie zaciekawiło, że Kataryna zadziałała. I tu smutny wniosek: Kataryna zwlaszcza w okresie kampanii wyborczej szuka błędów u przeciwników PiSu i wykonuje zlecenie ich opisania. Zapewne nie jest to zlecenie sensu stricto, ale wyglada to na nadgorliwość. Chyba NIGDY Kataryna nie śmiałaby ostro skrytykować J. Kaczyńskiego, który tego typu niezręczności jak ww 3ligowi politycy często popełniał. Odwrotnie błędy Kaczyńskich zawsze znajdą życzliwa osłonę.pzdr!
-
@Ksymenes
...facet f-elix przesłania kataryny nie odczyta . Za trudne to dla niego . Natomiast bez trudu odczytuje przesłania jakiegoś powiatowego gówniarza .
-
Żal mi córki pani Pomaskiej
w momencie, kiedy najbardziej jej potrzebuje mamusia zabawia się w przygotowanie społeczeństwa do eutanazji. Biedne dziecko.
-
@wywczas
"A tak co -teraz za kare jadą po nim jako po męskim szowiniscie ?"
Czy stwierdzenie, że dzieci cierpią, bo mamusie robia karierę ich kosztem jest szowinizmem. Córka p. Pomaskiej, mam nadzieję podziękuje jej za brak opieki i obojętność, kiedy miała 6 miesięcy, bo deklaracja, że będzie przychodzić z 6-miesięcznym dzieckiem na głosowania do sejmu, nie jest objawem czułości macierzyńskiej ale aberracji i parcia na karierę kosztem dziecka.
-
@coal-miner
"Sympatia bierze sie stad, ze wyrzucona z PiSu przez Prezesa nie zalamala sie, ale postanowila zalozyc partie oparta na swej wizji."
Sama to wyrzucenie sprowo0kowała, kiedy zobaczyła, że jej antykaczyńska się nie powiedzie, teraz wyląduje w PO i słuch o niej, jak np. o Zalewskim zaginie. I dobrze, bo ludzi nielojalnych i zdradliwych należy z polityki eliminować.
-
do tej wypowiedzi Poncyla trudno sie przyczepic, bo jest gleboko prawdziwa
problem z bylym poslem Prawa i Sprawiedliwosci mam inny - splamil sie kilkoma podlymi, palikotowymi wypowiedziami dla mediow w ciagu ostatniego roku.
Po czyms takim trudno byloby spojrzec na gostka z jakakolwiek sympatia..........
Bowiem sa ludzie, nawet w Platformie (np.Zdrojewski) takze w PJN (Kowal) ktorzy w bitwie w blocie i w orgii chamstwa POLITYKOW (bo w przypadku kiboli czy internautow trudno o tym mowic - wszedzie rzuca sie "fakami" itede, natomiast politycy to ludzie, ktorzy sobie na to NIE MOGA pozwolic. Za to im placa!)
udzialu nie brali.
Poncyliusz chyba jednak wyladuje na dobrze platnej posadce w PO czy grupie Bula (nie redbula).
Chociaz jest mozliwosc, ze zachowa sie jak Bielan, lub pojdzie z Kowalem w takim stylu, ktorego przed dziecmi i wnukami wstydzic sie nie bedzie musial.
Za to co sie dzieje 2007-2011 bowiem wielu bedzie musialo sie wstydzic do grobowej deski.
Wsrod nich jest matka trojga dzieci pani Kluzik. Szkoda.
Szkoda, bo w duzych zachodnich partiach sa rozne "skrzydla", lewe, prawe, liberalne, zwiazkowe (zw.zawodowych, np. w Niemczech wystepuja one w 2 najwiekszych partiach, CDU i SPD).
Mogla zostac w PIS zachowujac krytyczna postawe. Spieprzyla sprawe
-
Kataryna, re: POmPOwanie POncyla
Proszę tak nie pompować tego Poncyla, bo pęknie. I będzie Po Poncylu. A z pękniętego Poncyla żaden pożytek.
P.S. Czy Poncyl to jakiś Pani znajomy?
-
Pani Kataryno - jestem za i nawet przeciw:)))
Jestem za.
Oczywiście zgadzam się, że akcja PO z Panią Pomaską na czele jest żałosna.
Jestem przeciw.
Poseł Poncyliusz celuje w kłamstwach. Było tak ze spotkaniami z Palikotem ...
Napisałem notkę polemiczną, caość "Jestem za i nawet przeciw, chodzi o notkę Kataryny:)))"
Tak se kombinuję:)))
-
@ autorka
Jest jednak roznica pomiedzy tym co mowi Mucha a co powiedzial Poncyl. Much mowi dlaczego jest mniej kobiet w polityce,a Poncyl w ten sposb wyjasnia porazke JKR. Czyli co jak JKR sie decydowala na bycie przewodniczaca to nie zdawala sobie sprawy z trudnosci? Naprawde trudno to dostrzec?
-
@kataryna
Posiadając 98 % Istotnych Mediów - można sterować nastrojami społecznymi - W Faktach Po Faktach Poseł Poncyliusz - aż tak mocno nie był atakowany - pewne szpile były konsekwencją Rywalizacji Tuska ze Schetyną - Wczoraj Superstacja Płakała nad losem Palikota i jego coraz Rzadszym zainteresowaniem Medialnym - On ma robotę do wykonania ( odebranie głosów SLD ) - zbyt duża jego promocja mogłaby zagrozić pozycji PO.
-
Tzw. nowoczesne kobiety tak mają, że
"wszędzie węszą bandytów" (o tzw. nowoczesnych Polkach matkach, ktore boją sie, że ktoś je może nazwac matką - Polką pisała Maja Narbutt niedawno w plus-minus i o innych przesądach nowoczesnych Polek także.) Wiec weszenie szowinizmów meskich na kazdym kroku mnie nie zaskakuje.
Poncyliusz mnie zaskoczył ale tym, ze został w PJN... tym samym dał sobie szansę zawalczyc o mandat w Warszawie. Mysle, ze ma szansę zebrac sporo glosów a gdyby sie PJN udalo przekroczyc próg to mandat miałby w kieszeni.
Na mandat ma takie same szanse w Warszawie z listy PJN jak w Lublinie z listy PO. Swoja droga Mucha odetchnęła, że nie zostala zepchnieta na nizszą jeszcze pozycję.
-
@milva
Poncyl w ten sposb wyjasnia porazke JKR. Czyli co jak JKR sie decydowala na bycie przewodniczaca to nie zdawala sobie sprawy z trudnosci? Naprawde trudno to dostrzec?
Ano ...
-
@All
dobry wieczór,
parę minut po 21 widziałem Joannę Kluzik Rostkowską jak wyjeżdżała autem z kancelarii prezesa rady ministrów (od strony Szucha)
[albo sobowtóra JKR ;]
-
W sumie to mogłaby się wywiązać z tego postfeministycznego młynka jakaś dłuższa medialna nawalanka...
po której można by jakoś mądrze spuentować całą dyskusję w ten oto dowcipny sposób, że najuczciwiej podszedł do uprawiania polityki... Jarosław Kaczyński, który całe swoje życie jej poświęcił nie zostawiając po drodze zaniedbanej żony i nie dopilnowanych bachorów!
:-)
-
Pomysł Pani ulubieńca:)))
Trochę OT, ale:
„ ... zaproponujemy konstruktywne rozwiązanie: usprawnienie koordynacji w rządzie, powołanie wicepremiera, który koordynowałby m.in. ministerstwo sportu, i ministerstwo infrastruktury ...”
Paweł Kowal to powiedział, taki mundry:)))
-
@autorka i inni
a mnie się wydaję - zwyczajnie, tak po ludzku, że Kataryna po prostu leci na Poncyliusza.
Bo jeśli jest inaczej, to jak wytłumaczyć:
a) w zasadzie przychylny post do "idei" (wiem, wiem....) PNJ-nu
implikatywnie i pośrednio...
b)zajęciem się w poście kimś takim jak Poncyl (bez urazy - człowiek o miłej, dość łagodnej powierzchowności), ale jednak jakiś taki bez wyrazu, sensu, idei, misji (i serio - nie ironizuję...)
-
Przykład Niemiec czyli die drei K
...czyli Kinder, Küche, Kirche z pożytkiem dla siebie i społeczeństwa. Polecamy uwadze szanownych Pań polityczek:) III RP, jak to robią starsi od nas i mądrzejsi.
-
@ksawery
Przykład Niemiec czyli die drei K
Znakomitym przykładem jest tutaj niejaka Angela Merkel, nota bene.
-
@grazss
Merkel, osoba zdaje się niezamężna - jako wyjątek, ktory potwierdza..., etc.
-
Dzięki za głos rozsądku!
:-)
-
@ksawery
Przykład Niemiec czyli die drei K
...czyli Kinder, Küche, Kirche z pożytkiem dla siebie i społeczeństwa. Polecamy uwadze szanownych Pań polityczek:) III RP, jak to robią starsi od nas i mądrzejsi.
Niech Ksawery skoczy poczytac wiki w celu doinformowania sie jaka kariere zawodowa mozna polaczyc z byciem matka siedmiorga dzieci.;)
Terlikowski moze sie schowac:)
-
...
A tu link dla niecierpliwych:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ursula_von_der_Leyen
-
@all - po prostu Ślicznego Poncyla lubią kobiety... Kataryna, Romaszewska...
ot zwykła słabość własciwa tej plci... wiec wybaczaja mu wszystkie świnstwa, ktore zrobił i powiedział.
-
@ksawery
Merkel, osoba zdaje się niezamężna
------------------------------------------
Mało , że zamężna to jeszcze do tego dwa razy.
hahahahah
-
do @f-elix - "Pani wymyśla problemy i je sama rowiązuje ?"
Problem to ma Poncyliusz, którego wypowiedź bardzo zręcznie zmanipulowano.
Gdyby zgłosił swój akces do PO, tematu by nie było.
Piszę w lubczasopismach
-
17.11.2010 17:00
-
17.11.2010 08:49
-
17.11.2010 07:33
-
13.11.2010 16:50
Ostatnie notki
-
Rząd wyleczy służbę zdrowia z wolontariuszy
Wczoraj rząd opublikował propozycję zmian w Ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Nie...
27.04.2012 08:04 55 -
Czy Sikorski zapłacił Szimeczce?
Na oficjalnej stronie Radosława Sikorskiego znalazłam tłumaczenie poświęconego Sikorskiemu artykułu...
26.01.2012 10:08 78 -
Kazany nie było, Błasika nie było
Rzeczpospolita: Nikt nie chce się przyznać do rozpoznania głosu generała Błasika, a komisje wciąż...
21.01.2012 09:22 188
Moje ostatnie komentarze
-
Skoro taśma nie będzie dowodem w śledztwie, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Pan ją...
21.02.2012 07:25
-
Właśnie czegoś takiego się spodziewam. Nagranie jest, poznaliśmy je nieoficjalnie, i co nam...
21.01.2012 10:37
-
Nie dość, że zerżnięte, to jeszcze brzydsze niż oryginały.
20.01.2012 10:13
-
Widać nigdy mi Pan nie ufał.
13.11.2011 14:00
-
Ja Pani też nie. Jesteśmy więc kwita.
13.11.2011 13:52
Najpopularniejsze notki
-
Rząd wyleczy służbę zdrowia z wolontariuszy
komentarze: 55
Aktywne dyskusje
-
Rząd wyleczy służbę zdrowia z wolontariuszy
komentarze: 55ostatnio: EWA BIRUNGI PIECZYŃSKA
-
Czy Sikorski zapłacił Szimeczce?
komentarze: 78ostatnio: KOTEUSZ
-
Wujec i Środa o stanie wojennym
komentarze: 114ostatnio: ORWELL
-
Kazany nie było, Błasika nie było
komentarze: 188ostatnio: KREWETKI
-
Strzały w "wolnościowym raju"
komentarze: 79ostatnio: LILI
Archiwum postów
| « | Maj 2012 | |||||
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | 31 | |||
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- Lukaszmezyk 8 12
- Media Watch 0 38
- Past News 12 52
- rekontra 636 7765
- Tomasz Rakowski 59 200
- Tomasz Szymborski 151 385


