Elżbieta Jakubiak: Joanna Kluzik-Rostkowska na pewno nigdzie się nie wybiera. Na 99,99 proc. Te informacje o odejściu Joanny to po prostu okropny atak na nas wszystkich. Wszyscy znamy Joasię, wiemy, że jest twórczynią PJN, jego główną twarzą i wiemy, że czuje się za ten projekt odpowiedzialna. Wszyscy ustaliliśmy, że idziemy sami do wyborów. I tego się trzymamy. Ma pan moje słowo honoru, że ani ja, ani moi koledzy nigdzie się nie wybieramy.
11.06.2011 11:01
99
O, Ela, straciłaś przyjaciela...
Pora na kolejne wyznanie. Mam słabość do Jakubiak. Jest tak bardzo niepolityczna, że aż sympatycznie ludzka. Pierwsza więc myśl po przeczytaniu jej dzisiejszego wywiadu była "Biedna, naiwna Elka". Bo przecież cała Polska wie, że dzisiaj Kluzik "uświetni" konwencję Platformy, a jej koleżanka z uporem godnym lepszej sprawy robi dobrą minę do złej gry i udaje, że nie tylko nic się nie stało, ale i nie stanie się w najbliższej przyszłości. Choć przecież wszyscy wiedzą, że akces Kluzik do PO to już tylko una pura formalita, jeśli jeszcze nie został ogłoszony to wyłącznie dlatego, że obie strony chcą z tego zrobić jak największy show.
Ale choć Jakubiak jest dużo mniej cyniczna i cwana niż jej odpływająca ratunkową szalupą koleżanka, to przecież nie jest naiwną idiotką i to co my wiemy, ona z pewnością wie dłużej i lepiej. Może więc ten wywiad, te zapewnienia, że "Joasia się nigdzie nie wybiera, daję słowo honoru, bo przecież sobie obiecaliśmy" nie są wcale wyznaniami ostatniej naiwnej, co to ciągle udaje, że wierzy. Może to właśnie Jakubiak rozgrywa Kluzik, stawiając ją w jeszcze mniej komfortowej sytuacji. Bo oto za chwilę Kluzik wejdzie na scenę na konwencji Platformy nie tylko jako jedna z liderek partii opozycyjnej, jeszcze tydzień temu jej szefowa, i ciągle jeszcze szefowa klubu parlamentarnego, ale przede wszystkim jako ktoś, kto swoją najbliższą polityczną przyjaciółkę zwiódł tak bardzo, że ta dosłownie na minuty przed triumfalnym przygarnięciem przez Platformę nowego nabytku, publicznie zapewniała, że ciągle jeszcze grają razem.
Jakubiak dzisiejszym wywiadem bardzo utrudniła Kluzik start w nowej roli. Bo po takich deklaracjach najbliższej współpracownicy, odgrywającej pełną lojalność, Kluzik będzie jeszcze trudniej wytłumaczyć się z własnej nielojalności, by nie powiedzieć - zdrady. Jeśli więc rzeczywiście Platforma zaplanowała dla Kluzik rolę bomby, to Jakubiak całkiem zręcznie tę bombę rozbroiła. I to już nie jest nawet kapiszon. To zbuk. Bo trudno sobie wyobrazić, że po dzisiejszym wywiadzie Jakubiak, i spodziewanym akcesie Kluzik do PO, nie padną niewygodne pytania o to kiedy Kluzik powiedziała swoim partyjnym kolegom i dlaczego do ostatniej chwili wierzyli, że ciągle idą razem. A to pytania na które po prostu nie ma i nie może być dobrej odpowiedzi, bo przecież Kluzik wystąpi dzisiaj w roli Cugier-Kotki, której wszystko jedno z czym i w czyim spocie. Cugier-Kotka na konwencji PiSu pokazywała czerwoną kartkę Tuskowi, Kluzik pewnie zapowie kordon sanitarny wokół Kaczyńskiego. Między paniami naprawdę nie ma wielkiej różnicy, obie zresztą zostały potraktowane podobnie instrumentalnie. I o ile Platforma może się pysznić, że "wyjęła" konkurencji jej liderkę, kupując ją niedrogo za dobre miejsce na liście, albo stołek o trudnej do zapamiętania nazwie, o tyle Kluzik w charakterze towaru może się czuć nieszczególnie. A po wywiadzie Jakubiak całkiem podle, bo żeby go zneutralizować powinna teraz przekonać wszystkich, że Jakubiak od dawna wiedziała i że tylko udaje naiwną. Tak, czy siak, trzeba się znowu wpakować w publiczne, żenujące, personalne spory.
Więc może to nie naiwna Elka za chwilę zostanie wystawiona do wiatru. Może to ona wystawiła swoją dużo bardziej cwaną koleżankę na jeszcze trudniejszą próbę. Zobaczymy, to już za chwilę.
skomentuj
skomentuj
Komentarze do notki99 |Zgłoś nadużycie
-
Kataryna
Fajna analiza.
-
kataryna
Zgoda. Cóż pozostało wystawionej do wiatru Jakubiakowej? Właśnie utrudnienie triumfalnego akcesu jej koleżanki/przyjaciółki do PO. Ustawienie w roli "zdrajczyni"...
Tylko, czy już nie jest za późno? Któż będzie się przejmował tymi enuncjacjami Pani Eli?
Prorządowi publicyści swoją dawkę zażenowania ( związaną z akcesem do PO byłej pisowskiej "paprotki") już wydalili; teraz będą przekonywać, że to w gruncie rzeczy fajna babka, że przecież szkoda byłoby, by poszła na dno z jakąś "płaczką" - Jakubiakową lub innym, naiwniakiem Kowalem?
-
Kataryna
I tym samym mamy kolejny „temat zastępczy”, może tak naprawdę to o to właśnie chodzi – zamiast o drogach itp. pierdołach rozmawiajmy o tym, co wiedziała Jakubiak o Kluzik i co Kluzik na to…
-
Witam - " iciągle jeszcze szefowa klubu parlamentarnego"
Już NIE, od 7 czerwca funkcję tę pełni Poncyljusz:))
Co do wypowiedzi Jakubiak - pełna zgoda, ja też tak to odebrałam:))
Pozdrawiam!
-
=>kataryna
potencjał wyborczy PJN jest tak niski, że dywagacje na temat kto kogo wystawił nie mają znaczenia...zadziwia mnie jedno: jak to możliwe, ze ludzie kreujący fałszywy obraz jakiegoś lidera, wierzyli, że mogą wzudzić zaufanie wyborców...nadal więc trwamy w popisowym klinczu, którego końca nie widać...
-
@Sowiniec
"Fajna analiza"
Bingo.
-
@kataryna
Wszystko prawda z wyjątkiem jednego. Wydaje mi się, że przeszacowałać publikę, która miałaby się przejąć Kluzikową i jej transferami.
Publika w swej większości - na moje oko - pochwali taki spryt, bo "trzeba iść do przodu, trzeba się pchać, przycwaniaczyć, bez tego nie ma sukcesu, sentymenty na bok, a frajerom śmierć".
Ludzie popierają PO nie dlatego, że skuteczna, ale głównie dlatego, że sami by tak chcieli i sami tak się realizują we własnej, lokalnej skali.
Pzdrawiam
-
Kataryna
Wybacz, ale kto zwraca uwagę na to co mówi Jakubiak?
-
Kataryna
Zdrajca zdradza zdradzającego zdrajcę - kogo to jeszcze obchodzi? A Pani udzielając swojego poparcia tym zdrajcom nadwyrężyła zaufanie, jakie niegdyś wielu ludzi miało do Pani. Warto było?
-
kataryno
Nie spodziewałam się takiej zagrywki od Jakubiak. W sumie :brawo!
Oczywiście -jak pisałam -Kluzikowa od wczoraj bryluje w Sopocie. Pisałam o tym w nocy, tuz po spotkaniu oko w oko.I wszyscy o tym wiedzą. Łącznie z TVP.Tylko grają razem z PO do jednej bramki...
ładnie, prawda?
Serdecznie pozdrawiam
-
kataryna
PJN miało być ugrupowaniem młodym,dynamicznym,wprowadzającym nową pozytywną energię w życie polityczne kraju.A przede wszystkim ,poprzez mocne zdystansowanie się od dwóch wiodących partii ,miało budzić zaufanie.
A co wyszło?
Cynizm,rozróba,zdrada.
-
Jakubiak posadzila Joasie na mine :)
Teraz zdrajcy wezma sie za glowy kto i kogo bardziej zdradzil :)
Imprezka jakich malo ,co tam finanse panstwa Polskiego co tam wpadka z koleja i autotradami wazna jest Joasia i PO maskra :(
-
dyplomaci, politycy i urzędnicy
Kowal być może takimi subtelnościami by się przejął.
Kluzik-Rostkowska natomiast jest twardym, pragmatycznym i
zapewne wystarczająco cynicznym politykiem aby przeżywać takie
rozterki. A pani Ela może co najwyżej sobie w kąciku pochlipać.
Nad własnym losem.
-
Analiza na poziomie kawiarnianego,damskiego stolika
Pytanie co z tą Polską co to miała być najważniejsza ,jak w tytule przedstawienia tego prowincjonalnego teatrzyku,nadal bez odpowiedzi.Joasia,Elka,układy,układziki,konstelacje,zależności brakuje tylko łóżka,spokojnie doczekamy się i skandali obyczajowych w tym towarzystwie,gegrengolada postępuje.
-
Takie zagrywki polityków, czy polityczek są całkowicie bezwartościowe. Za chwilę p. Rostkowska
powędruje w PO na oślą ławkę i bedzie bardzo pilnowana aby nie knuła ze Schetyną.
-
@autor
Strategia tuskowizny jest prosta jak Ci których kaperuje do lowelasów obywatelskich !
Z pompą i z fanfarami przyjmowani są aby już w zaciszach gabinetów wskazać im właściwe miejsce w szyku !
Przypomnijcie sobie tych wszystkich którzy przetransferowali się sami do tej obywatelskiej „opoki” , co z nimi obecnie się dzieje ? Większość maiła problemy aby załapać się na listy platformowe!
Zdrajcy-konfidenci zawsze w kraju nad Wisłą byli traktowani jak ...jak NIC !!
-
@Kataryna
Wszystko pięknie, tylko kto ten wywiad zauważył? Ja się o nim dowiaduję z tego bloga.
-
@Autorka
Chyba przecenia Pani trochę wypowiedź Pani Eli. Jej głos będzie się błąkał tylko po takich miejscach jak nasz kochany s24, a PO z pomocą życzliwych mediów sprzeda taki przekaz o pozyskaniu Pani Joasi, jaki będzie dla niej najlepszy. Kluzik-Rostowska oczywiście zapłaci swoją cenę, nie ma szans na odgrywanie istotnej roli w PO, jak wszyscy uciekinierzy.
Pozdrawiam
-
OSZUKUJ SIĘ, OSZUKUJ, KATARYNA :)
A prawda jest taka, że Jakubiak już w ogóle się nie liczy. Nikt jej nie chce i nikt się z nią nie liczy (poza pociąganiem sznurków w partyjce, która właśnie zaryła w dno, nic jej nie zostało).
Poza tym, wszyscy pamiętają jej żenujące, płaczliwe ośmieszanie się, gdy Kaczyński czołgał ją jak śmiecia, a ona z PIS-u wychodziła - nie wychodziła - wychodziła - nie wychodziła - itd...
I dlatego Jakubiak nie jest w stanie NIC zrobić dla wizerunku Kluzik. I nie będzie żadnego przykrycia "bomby". Podobnie jak zjazdu PO nie przykryją głupawe pomysły PIS-u... pamieta ktoś jeszcze o jakimś zjeździe młodzieży, czy cóś? Ha, ha, ha.
PS
Ale najśmieszniejsze jest to, że nadziei na skuteczne "przykrywanie" zjazdowej "bomby" PO upatrujesz już nie w działaniach PIS-siorów tylko Pjonków - czyli pięknie ukazujesz studium upadu PIS-u :)
-
"...odpływająca ratunkową szalupą koleżanka..."
od pewnego czasu odnoszę wrażenie, że to całe pjn miało być szalupą ratunkową ...dla platformy tonącej po zderzeniu z jesienną górą ...lodową pfu wyborczą
(jak na titaniku orkiestra gra nadal -propaganda sukcesu )
-
Tako Rzecze ... JFL
Cóż dodać,(jeszcze)poseł Libicki w swym wywiadzie w TOK FM zarzucił już coś podobnego Posłance Jakubiak. Jeśli mówi to jedna osoba nawet dobrze poinformowana może nie mieć racji..., jeśli ktoś drugi sam dochodzi do takich wniosków...
Mam tylko chyba zbyt duże przywiązanie do słowa honoru, którym posłanka J. jednak zdaje się szafować; albo rozpaczliwie albo "wyrafinowanie".
-
Jesc z jednej miski z Niesiolowkim, KIdawą, Olszewskim i Piterową??
Tego sie po Kluzik nie spodziewałam.
-
@krzysiek19.21
Młodzi, wykształceni zapewne zauważyli - od kilku godzin wisi na głównej gazeta.pl.
Mnie bardziej interesuje co stanie się z resztą towarzystwa PJN. Przypełzną na kolanach skruszeni do Jarosława? .... wątpię. Zapewne deprywacja Kluzikowej będzie zielonym światłem dla reszty i niebawem zobaczymy w PO całe PJN.
-
autorka
"Mam słabość do Jakubiak. Jest tak bardzo niepolityczna, że aż sympatycznie ludzka."
Dobry żart. Można powiedzieć kawał miesiąca.
Jakubiak niepolityczna.
Jakubiak ludzka.
Dobre. Bardzo dobre.
"Biedna, naiwna Elka".
Nie biedna i naiwna ale cwana i przebiegła.
-
Pani Kataryno !
Nie docenia Pani siły, chęci robienia Kariery.
Tak zwana zwykła uczciwość to pojęcie nie z tej sfery:
MM, Poncków czy Aś jakichś
bo to wszystko są cwaniaki
co wyborców "w głupa" stale
robią - goniąc za tym "szmalem".
Takich głupców co uczciwi,to nie znajdziesz w Polsce wielu:
J.K. Antek, i ich paru przyjacielów.
Pozdrawiam
-
@ Katarynko
Mam problemy z oceną Jakubiak -pewnie za mało o niej wiem. O ile nie miałam najmniejszego problemu z oceną Kluzicy - gdy Migalski napisał o niej Lady Makbet - pomyślałam że to najbardziej trafne określenie, gdyz u niej przede wszystkim dostrzegałam chorobliwą wręcz ambicję, chorobliwą bo nie poparta predyspozycjami, o tyle Jakubiak, jak sądziłam kierowała się lojalnością wobec koleżanki, która teraz ma ją gdzieś.
Ale być może jest jak piszesz i Jakubiak wcale nie jest taką naiwniaczką. Czas pokaże.
-
Przyklejona broda
witam
W starozytnym Egipcie była kobieta faraonem , ale musiała przykliec sobie brode ,pani Rostkowska musi tylko bluzkac na Pis ale tez jest roznica między kobietą , ktora chciała władzy a miernym tzw. politykiem z Wiejskiej.
Aquila non captat muscas orzeł much nie łapie.
wiele dobra
-
@Autor: coś nie kumam
Jakimi prawami rządzi się SALON.Dla mnie miejsce śmieci jest na wysypisku.Tutaj dokoknuje sie analizy: jak,z kim, PO co, dlaczego. Nie ma oceny,że takie coś jest NIKIM=CIEKAWE= nieprawdaż wymawiam letko z fhrancyzka,że POtem PEDOFIL= POlański jest uznawany za ofiarę a nie sprawcę.No w końcu to SALOON i on ma swoje prawa.Czy ktoś kiedyś z was "WIELKICH" zadał sobie takie pytanie? W czym ja się mylę i nie chodzi mi tutaj o rewolucję.Słucham:jestem ciekawy jaką ciekawą teorię usłyszę.
-
Juz za chwil kilka wszystko bedzie jasne...
W interesie PO jest rozbicie PJN gdyz w razie udanej kampani wyborczej to ugrupowanie bedzie odbierało Platformie głosy centroprawicowego elektoratu bardzo rozczarowanego rządami chłopaków Tuska.
Czy Kluzik da sie zlowic w sieci władcy marionetek niebawem sie dowiemy. Jesli nie oprze sie pokusie tych syrenich treli sama postawi sie w szeregu postaci historycznych okrytych zla slawą. Najblizszy jej bedzie nijaki Siciński który otworzył droge do upadku I RP swoim pierwszym liberum veto. (polski szlachcic, uważany za tego, który pierwszy zerwał Sejm wykorzystując liberum veto 9 marca 1652)
-
Skąd ten strach?
Nie rozumiem za bardzo tego strachu przes JKR. Tyle krzyku wokół niej, a niby jest całkiem bez znaczenia. Sam prezez porównał ją do swoich butów. Nie rozumiem też o co cały ten zgiełk czy wejdzie do PO czy do straży pożarnej. Jeżeli PJN wybiera inny kurs, który jak widać nie pokrywa się z wizjami JKR to jaki miałby być powód by w tym nadal uczestniczyć? Jakoś mało logiczne. Według Kataryny powinna siedzieć tylko z lojalności do Jakubiak. Kim jest Jakubiak? W PIS miała siedzieć z lojalności do Kaczyńskiego? Kim jest Kaczyński? Dla Kataryny Bogiem więc niech sama się do niego modli. Ugrupowania, w których stosuje się kult jednostki to sekty a nie partie polityczne. JKR ma prawo mieć swoje wizje, a nie przejmować się obietnicami Jakubiak, którą mało kto kiedykolwiek brał na poważnie.
-
PS
Mnie tez zaskoczył wywiAD P. jAKUBIAK. I tez czuję jego dramatyczną wymowę. Te slowa które padaja w tym wywiadzie nie wypowiada słodka idiotka. One mówia: Nie rób tego!
-
@SUPER KACZOR
Popieram opinię,proszę zajrzeć na mój wpis powyżej,pozdrawiam i spadam z tego damskiego magla.
-
A jednak Ela straciła przyjaciela
Kluzik - Rostkowska jest na konwencji PO. (wg. onet)
A wiec patrzmy... bo chyba takiej podłości jeszcze nie ogladalismy i długo ogladac nie bedziemy.
-
Ja tam wierzę, że to wszystko spisek Kaczyńskiego
a JK-R jest takim Konradem Wallenrodem - poszła do PO, żeby pozbawić władzy Tuska, względnie rozbić PO. PJN było tylko przejściową formą jej uwiarygadniania przed wrogiem ;-)
-
kulinaria
PO coraz bardziej zaczyna przypominać bigos polski :)
Tusk & Company święcie wierzą, że to taka potrawa, którą zawsze da się zjeść bez względu na to, co by się do gara nie wrzuciło
jestem niezmiernie ciekaw, co też jeszcze w tym garze wyląduje i co zobaczymy jesienią, po zdjęciu pokrywki ?
-
@Autorka
W sumie, nie ma o czym gadać. Była sobie partyjka,przed nią też,ba - miała nawet własny prtalik, a potem pan Polaczek z kolegami,zaś w końcu i Dorn, powrócili, skąd odbili. Tak się kończą ambitne plany, w których nie bierze się pod uwagę popytu na rynku.
Podrowienia.
-
Who is who?
We wczesnym okresie działania pań Eli i Joasi napisałam notkę, z której zacytuję tu fragment:
...w mediach produkuje się ciągle p. Joasia, o niej trwa dyskusja, od niej media domagają się deklaracji, ona mniej lub bardziej umiejętnie radzi sobie z sytuacją. W przeciwieństwie do p. Eli, która stoi gdzieś w kulisach i zachowuje swój image tak nienaruszony, jak to w tej sytuacji jest możliwe. Ciekawe, że nawet w pierwszych godzinach po eksplozji nagabywana przez dziennikarzy, ograniczyła się tylko do powtarzania, że czeka na Joasie, żeby ta mogła przestawić swoje stanowisko. No i rzeczywiście, skrajnie zdenerwowana p. Joasia odczytała, potykając się, z kartki to stanowisko, podczas gdy uśmiechnięta i przynajmniej z wyglądu opanowana i wyluzowana p. Ela tyle że swoim krótkim wstępem "wypuściła" Joasię na front zdarzeń.
Podsumowując, powiem krótko, że zawsze wydawało mi się, że to Ela kręci z trudem panującą nad histerią Joasią.
-
@kataryna

Żeby spodziewać sie czegoś takiego: "Kluzik w charakterze towaru może się czuć nieszczególnie.", należy wstępnie założyć, że politycy mają poczucie wstydu,czy godności - a to trochę tak, jakby tych cech doszukiwać się u adeptów "najstarszego zawodu"...
-
.........
Czego to się nie robi dla ratowania ojczyzny?Niesiołowski już zapowiedział jak będą grać.Czy jakaś tam lojalność partyjna ma znaczenie,kiedy ojczyzna gore?Zbliża się najbardziej chamska i zajadła kampania wyborcza.Kiedy Niesiołowski spienionymi usty zapowiada wojnę,to będzie bardzo agresywnie,tak,że nie chcę tu nawet straszyć co przewiduję.Jakubiak by się przydała PiSowi bo to bardzo sympatyczna osoba o miłym głosie:).
-
@Łobuz
Nie sądzi Pan,że wyborcom należy się to minimum informacji o kandydacie?Zwłaszcza Wałbrzynianom,żeby znowu jak te barany nie poszli i nie zagłosowali na popularne nazwisko,bo nie sądzę,żeby ludzie cenili nielojalność,zwaną kolokwialnie skrewieniem:).
-
@
chcialbym sie odniesc wylacznie do elementu, jakim moze byc wywiad Jakubiak na stanowisko JKR. Zgadzam sie z tokiem rozumowania autora, ale mozliwe jest inne spojrzenie. Jesli JKR miala jeszcze jakies watrpliwosci, a odebrala wywiad Jakubiak jako celowe stawianie jej w trudniejszej pozycji (JKR wie najlepiej, ile Jakubiak wiedziala, i czy wywiad byl naiwnoscią czy zagraniem), wtedy moze sie pozbyc watpliwosci i z wiekszym impetem wejsc w PO - bo zerwanie starych więzi ulatwi zawiązanie nowych (i duzo bardziej politycznie oplacalnych).
-
Przecenia Pani Jakubiak.
Jest infantylna i bez wyobrazni. Pozwala soba manipulowac w najglupszy mozliwy sposob.
A pani Kluzik ... no coz, cos tam, srednio madrego wyduka, ze wahala sie do ostatniego momentu, ze targaly nia do konca sprzeczne uczucia, w zwiazku z tym nie uprzedzila o swoim postepowaniu.
Za madre to nie bedzie, ale kto bedzie o tych bzdurach za kilka miesiecy pamietal ? Codziennie dzieja sie rzeczy nieporownywalnie bardziej naganne w zachowaniu rzadzacej Partii (wielka litera jak najbardziej uzsadniona) i po tygodniu, bez echa popadaja w zapomnienie.
-
Gala PO... Oczekiwanie na Tuska trwa
Czy to spóźnienie jest spowodowane przemówieniem Kaczyńskiego na Kongresie Młodych w którym dosłownie kilka minut temu odnosząc sie do Zjazdu PO w Gdańsku zacytował dawna piosenke o Titanicu
"Bo gdy Titanic tonął, to też orkiestra grała. Bo gdy Titanic tonął, To też był pełny szpan. Dowódca miał do końca koszulę śnieżnobiałą ..."
Czyżby Tusk pobiegł zmienic śnieżno-biala koszulę? Zobaczymy w jakiej bedzie kolorze?
-
@Made in Poland
"JKR ma prawo mieć swoje wizje".
Byle nie w trakcie jazdy samochodem.
-
@sawa.com
"Tylko nie wiem, czy Donald Tusk ma śnieżnobiałą koszulę - zacytował Kaczyński i przy burzy oklasków zszedł z mównicy."
Myślę, że nie chodziło o kolor koszuli a raczej o plamach, krwawych plamach na koszuli !
-
@Kataryna
> Może to właśnie Jakubiak rozgrywa Kluzik, stawiając
> ją w jeszcze mniej komfortowej sytuacji.
To prawdopodobne. I jeżeli faktycznie tak było, całkiem celne. Domniemany efekt może popsuć jedno: Kogo obcodzi, co mówi Jakubowska?
-
@ Kataryna
Kluzikowa dawała słowo honoru dziennikarzom Polsatu, że nie przejdzie do Platformy...
Waldemar Kuczyński (ten wielki spec od wszystkiego i niczego) bitą godzinę temu twierdził, że Kluzikowa nie "uświetni" kongresu PO (chociaż słuchanie kogoś, kto zna się na polityce tak jak Kononowicz na budowaniu to strata czasu - wiem, wiem).
-
@SlawekO, Autorka - "Biedna, naiwna Elka". Nie biedna i naiwna ale cwana i przebiegła.
Ela, zdradziłaś przyjaciela
A w polityce to nic szczególnego, kolejne przekupstwo po tym jak Przekupiono członka komisji śledczej d/s afery hazardowej
-
@ram
"A co wyszło?
Cynizm,rozróba,zdrada."
Ale w tych wszystkich analizach tyle naiwności, że tylko usiąść i płakać. Przecież te wszystkie manewry wokół tworzenia różnych "nowych" projektów politycznych robią fachowcy z byłych i obecnych służb o rodowodzie komunistycznym, przy pomocy swoich współpracowników ulokowanych we wszystkich istotnych środowiskach społeczno-politycznych, medialnych i gospodarczych.
To dlatego, że większość elektoratu jest ludźmi dobrej woli, którzy popierają zło, święcie wierząc,że popierają dobro, lub mówiąc po leninowsku, ma skłonności do bycia "pożytecznym idiotą"; jest możliwa na tak dużą skalę manipulacja masami wyborczymi w "demokratycznym państwie prawnym", jak pięknie to ujmuje Konstytucja z 1997 roku.
-
all
Właśnie oglądam i słucham jak Kluzik bredzi na okrągło na konwencji PO. No nie, nie wytrzymam. To jest normalna SZMATA.
-
Elżbieta - polityk
Otóz a propos tego co pani napisła powyzej i obserwując działania ludzi PJNu przez ostatnie ponad pół roku odpowiedzialnie mogę powiedziec, ze to Elzbieta Jakubiak jest w tym gronie najbardziej pełnokrwistym politykiem. Może to kogo dziwć. Mnie też dziwi, bo sie tego nie spodziewałam. Ale wystarczy obserwować co mówi - w sposób prosty, ludzki ale zazwyczaj politycznie trafiony i jak się ustawia wśród innych miotających sie kolegów. A pierwszy raz zobaczyłam to, gdy ubrana w czarna sukienke usadziła chamskie odzywki Kutza niedługo po katastrofie. Wówczas cos mnie tkneło. Hm... mówili, że to żaden polityk, tylko sekretarka i urzędniczka... Czy aby napewno? Dokąd to ostatecznie panią EJ zaprowadzi - trudno powiedzieć ale narazie... naprawdę pani Elu - gratulacje.
-
@Kataryna
// Elżbieta Jakubiak
Joanna Kluzik-Rostkowska na pewno nigdzie się nie wybiera. Na 99,99 proc.//
... bezsensowna wypowiedz. A co Kluzik robi w Gdańsku? Czy oficjalnie przejdzie do PO, czy też nie - ona już fizycznie i ideolegicznie /jeśli posiada jakąkolwiek ideologię?/ jest w PO, bo ją poparła swoim uczestnictwem na tym zjezdzie. Na fotce /za tvn24/ widać ja siedzącą w towarzystwie: Schetyna, Sikorski, Kluzik, Arłukowicz.
Jeśli przejdzie do PO, będzie to tylko dopełnienie formalnośći. Jeśli pozostanie w PJN, wtedy należy sobie odpowiedzieć - czym jest ta partia? Kolejną przystawką dla PO, na kształt dawnej partyjki o szumnej nazwie Stronnictwo Demokratyczne dla PZPR. Historia lubi się powtarzać.
BTW. Sprawiedliwie dodam, że na wspomnianym zdjęciu, nie zauważyłam żeby Sikorski w ręku trzymał majcher w celu dorżnięcia watahy,jak też Kluzik nie ma rąk zajętych zwojem drutu kolczastego dla wzmocnienia kordonu sanitarnego pilnującego PiS. Raczej wspiera się ręką o fotel Sokorskiego. Z miny Arłukowicza można wyczytać - co ja właściwie tu robię? Schetyna - z nieodgadniną miną jest.
A w sądażach ciągle prowadzi PO. Ot co.
Miłego dnia
-
Piękna katastrofa.
Pani Kluzik moim zdaniem nie pasowała ani do Pis-u ani do kolejnej partii prawicowej którą nie wiadomo po co tworzyła. O ile pamiętam to do polityki trafiła z dziennikarstwa za pośrednictwem Jarosława Kaczyńskiego i to był jedyny klucz który dotychczas dawał jej realne szans na zaistnienie. Teraz po wyborach prezydenckich i wyjściu z Pis-u wreszcie zaczęła działać na własny rachunek i sama kreować swoją przyszłość. Reszta to już konsekwencja rozwoju wydarzeń. I tak prędzej czy później wylądowała by po lewej stronie, lub tam gdzie lądują osoby zainteresowane dobrą pozycją społeczną a nie walką z wiatrakami za jaką uważała zawsze działalność swojego dawnego szefa z Tygodnika Solidarność. Teraz po prostu był już ten moment że trzeba było skakać. Za chwilę tratwa i Titanic oddalą się na taką odległość że o przejściu nie będzie mowy. Tam przynajmniej orkiestra gra do końca a Joanna polubiła słuchanie fanfar na swoją cześć.
-
@Sowiniec
Bingo !
czyli lepiej bym tego nie ujął ;-)
-
@agnieszka romaszewska z 11.06.2011 14:50
"Elzbieta Jakubiak jest w tym gronie najbardziej pełnokrwistym politykiem. Może to kogo dziwć. Mnie też dziwi, bo sie tego nie spodziewałam. Ale wystarczy obserwować co mówi - w sposób prosty, ludzki ale zazwyczaj politycznie trafiony i jak się ustawia wśród innych miotających sie kolegów. A pierwszy raz zobaczyłam to, gdy ubrana w czarna sukienke usadziła chamskie odzywki Kutza niedługo po katastrofie".
Sorry, że tak powiem.
Baby!
Dajta se spokój z psychoanalizą i sukienkami innych bab, zwłaszcza tych. W realnej polityce ich nie ma. Są tylko w tzw. tvnach,tvpełach i podobnych.
Pogrom Kuca/tza, dokonany przez Panią Elżbietę jest tyle samo wart, co sam Kutz/c (bo nie wiem) - czy aż bohatersko trzeba odpierać dawnego aparatczyka (aż tak źle?.
Wracając do tematu: Basta kłamstwom!
To powinno wystarczyć!
Pozdrawiam obie Panie
-
@Autorka,niepolityczna,sympatycznie ludzka?
Ela jest cwańsza niż się wielu wydaje.
Kataryno przecież Ela cieszy się z odejścia JKR do PO.Obie Panie są w konflikcie od tygodni.Ela jest bardziej cyniczna i bezwzględna niż Joanna,tak tak.
Jak ktoś kupuje jej płaczliwy wizerunek to gratuluje przenikliwości.Teraz kanapą rządzi Ela po odsunięciu spinek i Joanny.PK to tylko wizerunkowy szef,który z Brukseli będzie miał bardzo maly wpływ na dezycje kanapy,na codzień rządzić będzie....Ela.
-
@
Uważam, że pani Jakubiak ma prawo ponosić odpowiedzialność za swoje słowa i honor sama, sądzę, iż będzie w pierwszym szeregu wracających na łono prezesa, ze skruchą oczywiście.
-
Jest najzwyklej w świecie głupia i naiwna
Malowane ciele, prawdopodobnie nie piła z Palikotem. W poniedziałek dalsze odcinki płakania w mankiet frote Olejnikowej . To przez Jarka i Ziobro oczywiście, Ślub sobie zrobił.
-
@Made in Poland
To przecież TUSK jest Ein Fuehrer i premier i władza i nieomylność.
A hasło Schetyny" kto nic nie robi to nie robi błędów słyszałem przykażdych przetasowaniach w PZPR w PRL-u
-
@krzaq Świetne !
Spisek JK i Konrad wallenrod z JKR.
A ja sądzę, że tej Kluzik to brzydko pachnie z jej buzi !!!
-
@napastnik
Lato przyszło, czyżby upały już dawały się we znaki??? ;(
-
to i tak bez znaczenia
Owszem analiza ciekawe i zapewne trafna. Mam jednak przekonanie, że co by Jakubiak nie powiedziała czy zrobiła (czy ktokolwiek inny) to i tak nie będzie miało najmniejszego znaczenia. Już od dawna wiemy że za brak lojalności w PIS ludzie są nagradzani przez PO (patrz: Sikorski, Borusewicz, ...). Co wiecej w medialnym przekazie są oni "oświeconymi", którzy zrozumieli jak straszny jest rzekomo Kaczyński. Smutne jest to, że tacy ludzie funkcjonują w polityce.
Proszę zwrocić jaka jest różnica między nimi a np. Dornem, kóry jako jedyny będąc w konflikcie z JK zachował się na poziomie.
Całe szczęście, że taka nielojalna "swołocz" jest już w PO. Ciekawe tylko czy jest jakiś limit zbuków, przy którym sama PO skiśnie zupełnie.
-
@kataryna
Tak prawdę mówiąc Jakubiak i Kluzik przyjaciółkami to się stały bardziej z konieczności niż z wspólnych poglądów... co zresztą widać było od powstania PJN, gdy Kluzik stawiała na konfrontację z J. Kaczyńskim a Jakubiak walczyła z uporem lepszej sprawy o "prawdę" w katastrofie smoleńskiej i zachowanie "spuścizny" po "wielkim prezydencie" L. Kaczyńskim...
Prawdę mówiąc ja do dziś tak na prawdę nie jestem w stanie zrozumieć czemu Jakubiak została z PiSu wywalona, bo jak dla mnie i potencjałem intelektualnym, i wyglądem zewnętrznym oraz bezgranicznym popieraniem każdej decyzji prezesa (przynajmniej publicznym) pasowała do Błaszczaków, Brudzińskich czy Suskich wręcz idealnie...
A co do Kluzikowej to nie ma co ukrywać - dla niej akces do PO był jedyną opcją przetrwania na scenie politycznej. Bo w to, że z PJN coś wyjdzie to chyba wierzy już tylko (przynajmniej publicznie) tych 15 członków klubu (jeszcze klubu - choć teraz to już chyba koła) PJN w Sejmie i sam Kowal...
Według mnie mieli szansę na to by zaistnieć ale po dobrym medialnym początku popełnili tyle błędów w kreowaniu wizerunku własnego ugrupowania (i to mimo posiadania w szefostwie partii dość licznej reprezentacji pijarowców), że to się musiało tak skończyć.
Po ludzku jest mi jej żal (bo prawdę mówiąc pewnie czuła się dziś dość niezręcznie wiedząc, że wystawia właśnie do wiatru byłych kolegów) ale z drugiej strony uważam, że innej decyzji właściwie nie mogła podjąć...
-
@agnieszka romaszewska
Takim jak Pani, "pożytecznym idiotom" nigdy oczy się nie otworzą i nie popatrzą na ludzi i procesy polityczne chłodnym okiem.
Mając wrodzoną cechę totalnej naiwności , do końca swych dni będą się dać manipulować. Niech Pani próbuje czytać Ewangelię i stosować ją w praktyce("po czynach ich poznacie", i to poznawanie nie musi zabierać całego życia)
Jeśli taki człowiek, jakim jest Schetyna potrafi tak fałszywie i prawie z płaczem mówić o ludziach PO, których ludzie PO zamordowali podstępnie 10 kwietnia 2010 roku, to wszyscy ci co mu za te słowa bili brawa muszą być po prostu wielkimi złoczyńcami, nawet jeżeli wynika to ze ślepoty niektórych.
-
@this and that 11.06.2011 13:54 "nie chodziło o kolor koszuli a raczej o plamach, krwawych plamach na koszuli !"
bardzo trafne !!!!!
-
@sawa.com
"Bo gdy Titanic tonął, to też orkiestra grała. Bo gdy Titanic tonął, To też był pełny szpan. Dowódca miał do końca koszulę śnieżnobiałą ..."
Czyżby Tusk pobiegł zmienic śnieżno-biala koszulę? Zobaczymy w jakiej bedzie kolorze?
Pan Jarosław Kaczyński ma wiele powodów być dziś uśmiechniętym, szczęśliwym i pełnym humoru. To bardzo udany dzień dla PiS i dla pana Jarosława Kaczyńskiego. Te obchody 10 lecia PO dostarczyły tyle cyrku, że co nie oglądam dziś jakiegoś przemówienia pana Jarosława Kaczyńskiego to on aż tryska dowcipem, żartami i buzia uśmiechnięta od boku do boku.
Jak ta dobra passa potrwa tak do wyborów to PiS zwycięży w wyborach do Sejmu z gwarantowanymi 51%. Nam zaś nadal śpiewać piosenkę Jana Pietrzaka "Cuda Tuska - Plagi Tuska" i trzymać kciuki za pana Jarosława Kaczyńskiego. :)
-
@Piotr Glownia
???
Tzn. na jakiej podstawie uważasz, że teraz PiSowi będzie rosło i rosło? Optymizm w popieraniu ulubionej partii to jedno. Nikomu tego bym nie odbierał, w końcu nie po to się popiera by wierzyć w klęskę. Ale opowiadanie bajek to już zupełnie inna sprawa...
Dzisiejszy zjazd PO to oczywiście pewnego rodzaju przedstawienie ale takie przedstawienie robią wszystkie partie (PiS jak ma jakąś okazję to wygląda to w końcu podobnie - wychodzi J. Kaczyński i się chwali jaki PiS jest wspaniały a PO beznadziejne a po nim lub przed nim to samo mówią inni działacze).
Ale trzeba być naprawdę fantastą aby w sumie z udanej dla PO konwencji wyciągnąć wnioski, że po niej PO będzie teraz pikować w dół... Jeżeli już PiS miał coś zapunktować dla siebie to powinien raczej rozwijać sprawę autostrad czy stadionu narodowego. Próbując ciągnąć temat szybko uchwalanego budżetu czy innych, podobnych kwestii starając się udowodnić, że PO jest niesprawna oraz, że próbuje uchwalać budżet opierając się nie na danych a na jakiś szacunkach...
No ale w końcu to PiS ;) Czyli partia, która potrafi zmarnować nawet okazję, które same wchodzą w jej ręce za to bez ładu i składu walczyć zaciekle w tych punktach, które może i podnoszą na duchu fanatyków gatunku ale dla większości pozostałych rodaków będących obojętnymi bądź, co najgorsze dla PiSu, wręcz sprzeczne z poglądami większości społeczeństwa ;)
P.S. Tak... wiem... większość społeczeństwa to bezmózgie lemingi, które albo nic nie rozumieją albo nie potrafią zrozumieć... Tylko jak czytam takie teksty to mam wrażenie, że bezmózdzy fantaści to chyba dominująca grupa wśród zwolenników PiSu, myślących trochę na zasadzie, że jak w lipcu spadnie deszcz to razem z tym deszczem spłynie poparcie dla PO. Logiki w tym poprzednim zdaniu tyle samo co w wypowiedzi Piotra :D
-
@mis55
Kolego uspokój się.Jesteś jakoś dziwnie pobudzony gdy piszesz o Kaczyńskim.Wrzuć na luz bo cię szkoda.
-
autor
,,padną niewygodne pytania o to kiedy Kluzik powiedziała swoim partyjnym kolegom i dlaczego do ostatniej chwili wierzyli, że ciągle idą razem." a kto niby te pytania zada? lis, durczok, berenbach? czy niesiołowski ktory zaklinal sie że nie jest mozliwe zeby kluzi byla w peło?
-
@Fenix z Popiołów
:D :D
Przepraszam, ale trochę śmieszy mnie powoływanie się na sondaże internetowe... W sondażu internetowym jakiejś włoskiej, prowincjonalnej gazety, Włosi przed ME w Austrii i Szwajcarii najbardziej obawiali się trafić na... Polaków :D
To tak na temat wiarygodności sond internetowych ;)
Co do pierwszej części wypowiedzi to się zgadzam (co do sensu - niekoniecznie co do szczegółów) - czyli nadal będzie to samo. Konwencji to w końcu tylko pojedyncze wydarzenia a polityka dzieje się na co dzień. A na co dzień PO nadal prowadzi przed PiSem i jakoś nic na razie nie zapowiada aby miało się to zmienić.
Problemem PiSu jest to, że nie jest alternatywą dla głosujących na PO. Dla głosujących na PO partią drugiego wyboru jest częściej dziś SLD (a nie zawsze tak było - przypomniałbym rok 2005 gdy głosowanie na PO czy PiS było kwestią bardziej estetyki niż jakiś przełomów poglądowych) i Kaczyński musiałby trwale zmienić swoją narrację (co wydaje się nieprawdopodobne bo trudno mu wytrzymać w spokoju dłużej niż miesiąc - dwa) by zmienić te proporcje. PiS doszedł do ściany (i poglądowej i sondażowej) a za nią już po prostu nie ma więcej elektoratu do zgarnięcia... 30-35% to na dzień dzisiejszy absolutne maksimum a nawet taki wynik jest prawdę mówiąc mocno wątpliwy.
-
@historia80
podpisuję się po tym co Pan napisal łącznie o Dornie
odetchnęłam ze kluzica już przestała udawać, że Polska jest najważniejsza
po tygodniu PJN, gdy przekonałam się, że partia ta nie jest ściemą PiSu, byłam pewna, że przejdzie do PO (zastąpi palikota)
a Jakubiak najzwyczajniej mi szkoda
chciała być lijalna w stosunku do kolegów ze sztabu wyborczego ( o wyrachowanie jej nie podejrzewam),
a została przez nich po prostu......
ale - chyba już drogi powrotnej nie ma
-
@PJN, JKR et consortes
może zbyt metaforycznie, ale tak to wszystko ja widzę:
http://kmaczkowski.salon24.pl/314456,polityka-jak-film-film-jak-polityka
-
skąd my to znamy
ja wiem, że on wie, że ja wiem...
ps
świat rozgrywa się w naszych mózgach...
stąd jest ich tak wiele...,
by każdy "zaspokoił" swoje ego myśląc, że znalazł odpowiedź na to trywialne pytanie po co.
-
@
Jakubiak naiwna?
Raczej próbuje ustawić się w roli "tej ostatniej uczciwej, prostodusznej i z sercem na dłoni".
Tak naprawdę szuka. I czeka na dobrą cenę, może będzie nią jedynka z list PSL-u? Pochodzi z małej miejscowosci, chce byc odbierana jako wyważona, wręcz bez poglądów. Za chwilę przypomni sobie o swoich chłopskich korzeniach...
-
przyjaciol JKR
miala (tych z mlodosci) w PO np. Halicki, Schetyna czyli kumple z NZS. Zazylosc, ktora pojawila sie miedzy EJ (i innymi potem w PJN) i JKR w czasie kampanii byla oparta na ciezkiej pracy w kampanii, co nie oznacza przyjazni.
-
@agnieszka romaszewska
Kobieto, co Ty za bzdury wypisujesz ? Toz to gosposia domowa do robienia pierogow, a nie polityk.
Prosto mowi, gdyz jest prosta kobieta.
Nie wiem, jaki miala kolor sukienki i nie za bardzo rozumiem, jakie mialoby miec to znaczenie.
Usadzenie prostackich odzywek, prostackiego Kutza nie jest zadnym specjalnym osiagnieciem.
W roli ministra sportu budzila, dobrze zyczacym PIS-owi, pozalowanie.
Dokad Ja to zaprowadzilo ? Przeciez widac dokad. Do zalosnej kompromitacji. Po wystepie, w rozbitej na akty sztuce komedii pod tytulem "PJN" powinna przeprosic wszystkich Polakow z Jaroslawem Kaczynskim na czele i definitywnie wycofac sie z polityki, w ktorej jak rozumiem znalazla sie przez zupelny przypadek.
To glupiutkie dziewcze narobilo wiecej szkod, niz jest sobie, w swojej malej glowce w stanie wyobrazic.
Raz jeszcze podsumowujac - pierogi w kuchni robic, a nie za polityke sie brac.
-
Proszę pamiętać, że PJN to nie tylko Jakubiak
ale również zasługujące na najwyższy szacunek osoby takie jak Ołdakowski. tu się chyba zgadzamy?
-
Kataryna
Czytam i oczom nie wierzę! To ma być dobra analiza? Czego???
Jakubiak nie znosi JKR, bo zawsze była na drugim miejscu - no to podłożyła jej nogę dzisiaj, tyle ze to podłożenie jest tak głupie, ze aż żal patrzeć. Sama się załatwiła - gdyby Joasię (brr) leciutko poparła, dostałaby ministra od koordynacji stadionu, a tak dała się wypuścić, i nic już nie dostanie, PO ma luz.
Pa, pa, Elżuniu :))
Głupia i mściwa, typowa sekretarka. A Joasia - tez cudo, po prostu sam czar, marzenie staruszka!
Jak można było w ogóle traktować poważnie te bandę pajaców?????
-
@eska
Na tyle na mozna traktowac powaznie, na ile traktuje się anlogocznie inną bandę pajaców, co ty chyba o ile się nie mylę, ze śmiertelna powaga i marsem na czole czynisz. A nie masz racji oj nie masz... Ludzie są różni. Wszędzie.
-
@agnieszka romaszewska
"Ludzie są różni. Wszędzie."
Owszem. Natomiast problem jest jeden i to dość poważny - dalej będzie rządzić agentura rosyjska czy nie? I czy w ogóle można ją odsunąć? I kto odważa się próbować?
No, ale to jest mój problem, dla Ciebie widocznie ważniejsze są inne problemy. Powiedziałabym - cząstkowe.
Mnie nie interesują pajace, tylko ilu tych pajaców podniesie rękę w Sejmie we właściwym momencie.
Mnie interesuje polityka, a nie pijar i zabawy salonowe.
-
@Autorka
A mnie wystarczy to (za wiki):
Joanna Kluzik... itd,
"W latach 2001–2004 była pierwszym zastępcą redaktor naczelnej tygodnika "Przyjaciółka"".
"W 2004 rozpoczęła pracę w Urzędzie m.st. Warszawa na stanowisku głównego specjalisty w biurze prasowym. W tym samym roku wstąpiła do Prawa i Sprawiedliwości".
"Tuż przed objęciem przez nią stanowiska w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej udzieliła wywiadu "Gazecie Wyborczej", w którym m.in. wypowiedziała się pozytywnie o zapłodnieniach in vitro (...) Jednocześnie skrytykowała propozycje zmian w ustawie o oświacie autorstwa Romana Giertycha, które obejmowały m.in. zakaz tzw. propagandy homoseksualnej".
"2009: wśród najlepiej ocenianych posłów w rankingu tygodnika "Polityka"
2009: nominacja do tytułu "Polka Roku 2009", przyznawanego przez "Wysokie Obcasy" (kobiecy dodatek "Gazety Wyborczej")"
Ot co... i pomyśleć, ze "zajechała" dwie kampanie: prezydencką i samorządową... a Nowak wiedział dlaczego daje jej bukiet kwiatów...
Pozdrawiam
-
Kataryna/katarrynka
No dobrze, już nie płacz Katarynko, pan kupi ci kota w śnieżnobiałej koszulce:)
-
@ewqa
Jestem przekonany o stosowaniu nadmiernej delikatnosci w ocenie postepowania politykow.
Zadnym usprawiedliwieniem nie jest fakt (potwierdzam), ze wielu innych wyrzadza swoim dzialaniem wieksze szkody.
Pozdrawiam serdecznie, bo dawno nie bylo okazji ;)
-
@Marie
-
@oranje
Wyjątkowo celnie. Chyba w punkt.
-
@oranje
krawaciarze już biją brawa dla trojańskich koni, honor to taki deficytowy towar.
-
uczył Marcin Marcina a Asia uległa Sławkowi
odmieniacia słowo zdrajca na 10 stonę, a:
- JK sam stworzył PC ale startował z ROP gdy jego PC było w AWS; potem zdradził także ROP i współtworzył kolejną partię: PiS.
- Antoni M. zdradził Cze Guevarę i KOR by wstąpić do ZChN, który też zdradził i wyprowadził z niego trochę ludzi do AP. W ROP długo miejsca nie zagrzał i powołał RKN. Pomimo, że nie leżał mu ZChN, to leżał mu Roman i LPR, mimo, że jeszcze bardziej prorosyjski niż ZChN. Następnie zdradził LPR...
A wy tak plujecie na pjonków. Nie daleko pada... Robią co znają i umieją: politykę kanapową i kokietowanie potencjalnych patronów. Jeśli JK i Am uważali, że ich motywy zdrad były szczytne, to pjonki takoż.
A Joanna, no cóż. Już za wyborów prezydenckich widziałem jak maślanym wzrokiem ogarniała Sławomira Nowaka, który zapewne ją kokietował kurtuazją i podziwianiem liberalnej wrażliwości. No i stało się: serce ma po sławkowej stronie, lubi to towarzystwo.
A propos, kto postawił na Kluzik i Migalskiego? Kaczyńscy? To raczej marni z nich politycy.
-
warunek- d.tusk
do p. Donalda Tuska - przewodniczącego Platformy Obywatelskiej
Jestem wielokrotnym wyborcą PO- i nadal uważam, że głosowanie na PiS jest niedopuszczalne z wielu względów.
Potrafię zrozumieć, że p. premier Tusk złożył wiele obietnic w czasie poprzednich wyborów i nie był w stanie z nich się wywiązać: był kryzys gospodarczy na świecie, potem wielka powódz w Polsce, itd.
Szef PO złożył jednak obietnicę, która jest dla mnie najważniejsza: wprowadzenia wyborów większościowych w jednomandatowych okręgach wyborczych w wyborach do parlamentu- najlepiej według formuły angielskiej. Na razie takie wybory udało się wprowadzić do Senatu- podobno nie ma zgody posłów koalicji i opozycji na wprowadzenie takiego głosowania w wyborach do Sejmu- i to też potrafię zrozumieć.
Wobec jednak tego gorszącego spektaklu, który rozgrywa się na oczach Polaków przekupywania i podkupywania kolejnych posłów opozycji z lewa i z prawa przez PO mój warunek następnego głosowania na PO jest taki:
- przeprowadzenie wolnych, demokratycznych wewnętrznych wyborów PO w poszczególnych okręgach na kandydatów na listy poselskie z danego okręgu,
dość już machlojek i handlu głosami wyborców przy tworzeniu list, przywożenia kandydatów w teczce z Warszawy, czy innych ośrodków, ustalania list przez partyjnych bonzów.
Nie ma żadnych przeszkód proceduralnych, aby takie wewnętrzne wybory przeprowadzić i rozgonić na cztery wiatry towarzycho, które żyje z państwowego żłobu, na rzecz prawdziwych przedstawicieli narodu z Polski prowincjonalnej, którzy wiedzą najlepiej, jak tutaj się żyje.
Jednocześnie zawiadamiam, że w przypadku nie spełnienia mojego postulatu będę zmuszony przenieść mój głos na inną partię.
-
@zenjk
TAK JEST! JOW! Ja oczywiście na PO NIE głosowałem ale w tym jednym PO popieram (oraz za większy dystans wobec sojuszów egzotycznych). JOW do senatu to naprawdę nie to samo bo okręgi 5X większe więc sens małych okręgów jednomandatowych gdzie ludzie się znają i nie trzeba wielkiej kasy oraz poparcia wielkich mediów tak jakby się rozmywa. A propos, czy Pruszków Ogólnoustrojowy naprawdę ma chcieć systemu antykorupcyjnego?
-
jak zwykle...
Kataryna snuje spiskowe teorie. Może jedna wystarczy sobie wyobrazić ,że polityka coraz bardziej przypomina gry zespołowe. Tak jak kluby kupują zawodników , aby mieć większe szanse w kolejnych rozgrywkach tak partie kupują polityków i tyle. Oczywiście szkoda że tak jest, ale ktoś kiedyś powiedział ,że polityka to "brudny sport" . Społeczeństwu wciska się kity ,że chodzi o dobro kraju i inne frazesy , ponieważ ciemny lud to kupi. Tymczasem każdy kto do tej gry przystąpił bardzo szybko się orientuje ,że to tylko ligowe rozgrywki z ich wszystkimi aspektami czyli transferami , układami , przekupstwem itd. Reasumując: nasza polityka niczym nie różni się od polskiej piłki czyli idą na nią duże pieniądze, a jest gówniana . Wewnątrz się okazuje ,że wszystko jest poustawiane ,a na zewnątrz oprócz zapewnień i dużego krzyku nic nie wygrywamy i się z nas śmieją. :-)))
-
@chirl
:)
-
@Radomirus
Właściwie do tej pory jeszcze nikt nie postawił w zapytanie moich podstaw ku przekonaniu, że PiS zwycięży w nadchodzących wyborach. Mógłbym oczywiście powiedzieć, że to optymizm o losie "ulubionej [sic!]" partii politycznej oparty na niezbyt jasnych wróżbach Nostradamusa o czasie z najbliższych dekad w nadchodzącej przyszłości, które zakładają pełną realizację celów które stawia przed sobą PiS i żadnych, które stawia PO. Aczkolwiek to brzmi źle na tylu poziomach, że nie wiem gdzie zacząć torpedować ten powyższy mistycyzm. Więc do praktycznego punktu widzenia.
1. PO jak i PiS miało okres rządów. Okres rządów PiS głównie z powodu światowego kryzysu gospodarczego wypada lepiej. Tutaj ludzie będą więc orientowali się ku PiS pomimo swojej ogólnej niechęci wobec "dewocji" poniektórych jego zwolenników czy polityków.
2. PO jak i PiS było partiami liberalnymi. PO nadal partią wolnorynkową będzie, więc nie może obiecać nawet drugiej Irlandii drogą członkostwa w EU. PiS przeistoczył się Patriotyzmem Gospodarczym w partię mieszanego rynku. PiS jeśli tylko chce może obiecać Polakom drugą Japonię oczywiście przy częściowym lub zupełnym wyjściu z EU. Nowoczesność, technologie i wysoki standard życia dla niemalże wszystkich. Zanik bezrobocia. Jeśli tylko PiS zechce obiecać. Czasami odnoszę wrażenie, że to partia która nienawidzi dojść do władzy Polsce.
3. PO to partia, która pilnując specjalnych interesów, zantagonizowała przeciwko sobie elektorat wyborczy. Ten, który zwie innych Polaków Lemingami. Niby nic groźnego, lecz to w czasie, kiedy elektorat wierny PO przeżywa ciężką katastrofę zaufania wobec własnej partii. To odbije się na frekwencji i nic 2 dni wyborów nie pomogą tutaj dla PO. PiS elektorat stawi się w 100%. Motywacja.
4. Dodatkowo dzieje się to wszystko w sytuacji w której na dobrą sprawę tylko kryminaliści i ekstremiści/terroryści lewaccy angażują się za PO, a policja jeszcze broni. Co gorsza państwowa agencja ABW dokłada się do tego samego obrazu bandytyzmu. To bardzo małe grupy społeczne, lecz ich nad aktywność agitacyjna za PO, dodatkowo antagonizuje środowiska drobnych i średnich biznesmenów. To PiS miała być partią socjalistyczną, a nie PO. Teraz jest wręcz na odwrót. Patriotyzm Gospodarczy to lepsza obietnica dla małych i średnich biznesmenów niż cokolwiek PO byłoby w stanie "obiecać na wyrost" temu środowisku.
5. PJN! PJN i PO przeżywają kryzys zaufania z powodu swoich publicznych kontaktów z politykami SLD. PiS buduje swój elektorat. Nawet ten KPN:owski, mu niechętny. Przynajmniej do momentu ogłoszenia wyników wyborów. Przedstawia SLD, jako takiego pariasa politycznego, jeśli nie wręcz wprost taką pewną partię czerwonych faszystów z którymi żaden dialog nie jest możliwy. PO i PJN w kręgach konserwatywnych mają potężnego minusa. Tutaj przewiduję przeto masowe przejście konserwatystów PO do PJN. PJN drugiej PO tylko, że bez pana Tuska i innych "obciążeń" PO. To zdaje się być naturalny proces, szczególnie teraz kiedy pani Kluzik przeszła coraz bardziej w stronę swojej ukochanej SLD i przestała być hamulcem w PJN. Jak rozumiem nawet te oficjalne sondaże z momentem jej odejścia z PJN dają PJN solidne 4%-5% głosów wyborców. Taka solidność może być podstawą dla wielu lubiących się z SLD polityków PiS do przejścia do PJN jak i wielu konserwatystów PO z gęsią skórką na socjalizm. PJN przewiduje, że rozegra główną rolę w nadchodzących wyborach. PJN będzie rozbijało elektorat PO i PiS. Acz zyska tylko ten od PO. Motywacja!
5. Wpadki. Od paru ostatnich miesięcy nie tylko Rzeczpospolita czy Nasz Dziennik naświetlają wpadki premiera i prezydenta. Rząd PO nie wygląda jak rząd, który potrafi rządzić bez wpadek. To odbije się na negatywnym nastawieniu niezdecydowanych wobec PO. Zniweluje wszelką negatywną atmosferę dookoła rozdmuchanych spraw powstałych pod rządami PiS. To 6 miesięcy demontażu wizerunku PO poprzez nowe "kolejowe" wpadki.
6. Solidarność i szeroki ruch robotniczy. Zwykle albo w organizacjach SLD albo Solidarności. PiS ze swoim rynkiem mieszanym niebezpiecznie blisko stał się podobny do partii socjalistycznej z widzenia gospodarczego. Neomerkantylizm i socjalizm to dwie ideologie ekonomiczne opierające się na rynku mieszanym. Wygląd może mylić, lecz nawet Szwedzi wiedzą o swojej socjaldemokracji, że nie system socjalny jest najważniejszy co dojna kapitalistyczna krowa go utrzymująca z podatków. Tutaj w tym obrazie PO likwiduje państwowe dochodowe przedsiębiorstwa nie bacząc na masowe zwolnienia. PO antagonizuje sobie Solidarność, której przewodniczący ostentacyjnie wręcz teraz startuje z list wyborczych PiS.
Wybory rozstrzygają głosy wyborców i na razie wiele z największych środowisk wyborców konserwatywnych biznesmenów i socjalistycznych robotników idzie wprost pełną parą pod skrzydła PiS. PO z pogłębiającym się gospodarczym kryzysem zbiera coraz gorsze i gorsze wyniki popularności w polskim społeczeństwie. Koszt zakupów? Coś do wniosło PO do władzy? A właśnie. Więcej niż co drugi Polak jest święcie przekonany, że PO dba tylko o gospodarcze interesy swoich własnych kolegów. Jeden z wyników najnowszego oficjalnego sondażu, a te jak wiadomo są w 30%-50% bojkotowane przez Polaków.
Dlatego też od pewnego czasu jestem głęboko przekonany, jeśli nie zdarzy się jakiś cud gospodarczy rękami PO w Polsce w najbliższych 6 miesiącach to niestety lecz PO, SLD, PSL czy PJN nie mają co liczyć na zwycięstwo w nadchodzących wyborach. Te partie przejadły swój kredyt zaufania ostatnimi 4 laty, kiedy PiS skrzętnie je odbudowywał po medialnej katastrofie swoich rządów. PJN może po części żyć na tym odbiciu się PiS:u od dna. Katastrofa w Smoleńsku dodatkowo odrobiła ten kredyt zaufania i przy okazji zminimalizowała tych "przedstawicieli większości społeczeństwa" jako małą grupkę zwykłych lewackich bandytów odważnych tylko molestować modlące się bezbronne staruszki. Często też atakujących symbole nie mające nic wspólnego z KK takie jak krzyż Virtuti Militari na Westerplatte. W innych słowach symbole tej cichej milczącej większości. Ostatnie parady EU sympatii i homoseksualistów w Warszawie były tak spektakularnymi fiaskami w ramach uczestnictwa, że nawet pani Waltz z PO nie raczyła się (chyba) na nich pokazać.
Więc dlatego moje pytanie, które zadaję sobie od grudnia, czyli kiedy powstała PJN jest następujące: Czy PiS wygra z 51% głosów czy z 75%? To, że PiS te wybory wygra jadąc na szerokiej, bardzo szerokiej, fali społecznego niezadowolenia jest już w banku. Nie niemalże. Po prostu jest. Chyba, że zdarzy się cud gospodarczy, lecz te nie zdarzają się w jedną noc ani w jeden rok. Te rzeczy buduje się przynajmniej przez parę lat. 4? PO zaś tą szansę drugiej Irlandii zaprzepaściło polityką dalece idącej uległości Polski wobec EU i FR.
-
@Radomirus
Proszę nie zapominać, że w Polsce 60% Polaków głosuje i ilu z nich jest politycznie aktywnych? Mniejszość. Wystarczy że 10 lub 20 procent niegłosujących pofatyguje się do urn i można przewidzieć wtenczas kto wygra a kto przegra na dobrą sprawę? Totalny totolotek.
Piszę w lubczasopismach
-
17.11.2010 17:00
-
17.11.2010 08:49
-
17.11.2010 07:33
-
13.11.2010 16:50
Ostatnie notki
-
Rząd wyleczy służbę zdrowia z wolontariuszy
Wczoraj rząd opublikował propozycję zmian w Ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Nie...
27.04.2012 08:04 55 -
Czy Sikorski zapłacił Szimeczce?
Na oficjalnej stronie Radosława Sikorskiego znalazłam tłumaczenie poświęconego Sikorskiemu artykułu...
26.01.2012 10:08 78 -
Kazany nie było, Błasika nie było
Rzeczpospolita: Nikt nie chce się przyznać do rozpoznania głosu generała Błasika, a komisje wciąż...
21.01.2012 09:22 188
Moje ostatnie komentarze
-
Skoro taśma nie będzie dowodem w śledztwie, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Pan ją...
21.02.2012 07:25
-
Właśnie czegoś takiego się spodziewam. Nagranie jest, poznaliśmy je nieoficjalnie, i co nam...
21.01.2012 10:37
-
Nie dość, że zerżnięte, to jeszcze brzydsze niż oryginały.
20.01.2012 10:13
-
Widać nigdy mi Pan nie ufał.
13.11.2011 14:00
-
Ja Pani też nie. Jesteśmy więc kwita.
13.11.2011 13:52
Najpopularniejsze notki
-
Rząd wyleczy służbę zdrowia z wolontariuszy
komentarze: 55
Aktywne dyskusje
-
Rząd wyleczy służbę zdrowia z wolontariuszy
komentarze: 55ostatnio: EWA BIRUNGI PIECZYŃSKA
-
Czy Sikorski zapłacił Szimeczce?
komentarze: 78ostatnio: KOTEUSZ
-
Wujec i Środa o stanie wojennym
komentarze: 114ostatnio: ORWELL
-
Kazany nie było, Błasika nie było
komentarze: 188ostatnio: KREWETKI
-
Strzały w "wolnościowym raju"
komentarze: 79ostatnio: LILI
Archiwum postów
| « | Maj 2012 | |||||
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | 31 | |||
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- Lukaszmezyk 8 12
- Media Watch 0 38
- Past News 12 52
- rekontra 636 7765
- Tomasz Rakowski 59 200
- Tomasz Szymborski 151 385


